Skip to main content

Trots hur tumultartade de senaste två åren har varit, har bland annat annonsering på LED skärm utomhus klarat sig anmärkningsvärt bra. Här är fyra saker att tänka på inför planeringen utav det nya årets annonsering.

1. Flexibiliteten i att annonsera på LED skärm utomhus kommer att leda till dess fortsatta tillväxt

Pandemin lärde oss att allt kan förändras väldigt fort. I dagens snabbt föränderliga värld, där annonsörer måste kunna anpassa sig i farten, kräver marknadsförare annonseringsmetoder som är mycket flexibla.

Annonsering via LED-skärmar utomhus möjliggör oöverträffad flexibilitet. Annonsörer kan lansera nya kampanjer på kort tid, pausa sina nuvarande kampanjer i realtid och ändra sin taktik efter behov. Detta säkerställer att de alltid skickar ut rätt meddelanden, håller sina strategier uppdaterade samt förblir snabbfotade.

Som annonsör på våra LED-skärmar kan man skräddarsy sin kampanj helt utifrån behov och plånbok. Val utav kampanjens längd, frekvens på skärmarna och fria byten under en kampanjs period ger våra annonsörer möjligheten att kunna vara flexibel och hitta en så bra lösning som möjligt.

2. När mediekanalerna förändras, blir LED skärm utomhus ett stabilare alternativ

Även om digital reklam en gång var enkel och effektiv, har den blivit alltmer komplicerad när konsumenter började oroa sig över sin integritet. Som ett resultat har digitala jättar börjat göra förändringar. Till exempel har Apple och Google gjort ändringar i sina sekretesspolicyer för att ta bort tredjepartscookies i reklam.

Detta kommer så småningom att få gratisplattformar att byta till prenumerationsbaserade tjänster, vilket minskar räckvidden och gör digital reklam mindre tillgänglig. Utomhus-annonsering kommer å andra sidan inte att påverkas av dessa förändringar. Att investera i annonsering på LED-skärmar erbjuder därför en stabil marknadsföringslösning.

3. Att mäta resultat kommer att förbli värdefullt

Varumärken måste prioritera att mäta effektiviteten av utomhus-reklamkampanjer. Även om det finns en övertygelse om att du inte kan mäta den typen av reklam, är detta inte sant. Det finns flera sätt att länka utomhus-annonser till mätvärden som hjälper till att mäta annonsens effektivitet. Tack vare exponeringsdata är det möjligt att få en god uppfattning om effekten av en sådan kampanj. Vidare så blir möjligheterna för att mäta utomhus-kampanjer bara bättre och bättre.

4. Utomhus-reklam kommer att erbjuda ett mer prisvärt alternativ när digitala annonser blir dyrare

Eftersom pandemin tvingade människor inomhus och till digitala enheter blev digital marknadsföring viktig men ledde till en övermättnad av digitala medier. Det behöver inte sägas att många konsumenter är digitalt trötta.

Människor går nu bort från digitalt innehåll för att ladda och ta en paus från den höga efterfrågan på att arbeta online och på distans. Detta innebär att varumärken kommer att börja uppleva färre online visningar och online annonser kommer att öka i pris för att kompensera för den förlorade tittarsiffran.
Utomhusreklam sågs ofta som för dyrt när online annonser först dök upp. Men det är nu det mer prisvärda alternativet. Detta gäller i synnerhet när de digitala alternativen. exempelvis LED-skärmar blir mer populärt. Det är exempelvis mycket enklare och mer kostnadseffektivt att växla mellan kampanjer på en digital skylt än en traditionell.

Annonsbranschen förändras och förändras hela tiden för att hänga med i de senaste trenderna. En sak är klar: utomhusreklam har alltid visat sig vara en effektiv metod för att nå kunder på ett bra och icke-påträngande sätt. När metoderna för utomhusreklam, såsom LED skärmar utomhus blir mer avancerade kommer det bara att bli mer värdefullt för annonsörer och mer tilltalande för konsumenter under det kommande året.