RoadScreens drönarfilm

Se våra kameror live

Gör så här

  1. Klicka på knappen
  2. Välj ”Other user”
  3. Använd Username kamera och password K4m3r4123!

Kamera NORRA

Se kamera

Kamera SÖDRA

Se kamera

Göteborgs bästa RoadScreens

E6:an/Göteborg/Hisingen/Backa/Bäckebol/Oslo

  • LED skärmarna passeras av 60.000 fordon per dygn*
  • 1,6 passagerare per fordon
  • OTS 50%
  • Flöde 1 999 200 per vecka
  • Storlek 25,8 m2, 7:4 format
  • Upplösning 672×384 px
  • Dynamisk spellista
  • Vanligast Spotlängd 5 sekunder

*Enligt Trafikverkets Årsdygnsmedeltrafikmätning

Kundnytta

  • Driva försäljning
  • Skapa kännedom om produkter och tjänster
  • Bygga varumärke och image
  • Skapa och driva opinion
  • HÖG räckvidd, HÖG frekvens, HÖG Impact
  • Officiellt och oundvikligt
  • Korta och tydliga budskap för bästa effekt 
  • Flera olika spotar kan varvas
  • Fria byten av material under perioden

Tips & Idéer vid utomhusreklam

*Generellt för Utomhus på Roadscreens

Tänk på att skärmarna är 25,8 kvm stora, utnyttja hela skärmarnas yta, stor text. Anpassa utefter att det skall synas tydligt på längre håll än en traditionell socialmedier- webbannons.

*Ett budskap

Säg en sak och se till att din publik förstår det

*Fem sekunder

= fem ord. Testa längden på meddelandet så det inte är för långt. Ofta är människor i rörelse och har inte tid att konsumera lång och komplex text.

*Strukturen

Om du inte kan hålla budskapet kort spelar strukturen en viktig roll. Om du strukturerar ordningsföljden rätt i annonsen kan du vägleda publiken hur de ska läsa budskapet och vara säker på att ditt mål uppnås.

* Share of voice

Digitala skärmar gör att du kan kommunicera flera budskap och kampanjer. Tidsperioder och share of voice är viktigt. Men kom ihåg att fler budskap betyder mindre genombrott vid mindre share of voice.

*Syfte

Dela in annonseringen i tre zoner där du använder olika sätt att kommunicera
1: Var direkt och använd korta meddelanden
2: Berättande och känslomässiga budskap
3: Ge publiken information, förmån och pris

*Skapa känslor

Lägg till ett känslomässigt spel i kommunikationen och arbeta med olika strukturer.
Om du kan attrahera både den logiska och känslomässiga delen av hjärnan med dina budskap skapar du ett bättre resultat.

*Var relevant hela dygnet

Kundens behov förändras under dygnet, veckorna, månaderna, årstider etc. Om kundernas behov inte förändras, gör hans eller hennes tankar och känslor det. Så, missa inte möjligheten att vara relevant varje timme på dygnet

på vireberg

Pål Vireberg

Säljare

0709 - 99 93 95
pal@roadscreens.se