Skip to main content

Pål Vireberg, grundare och ägare av Annonsbolaget har en gedigen erfarenhet av försäljning i olika former, både uppsökande fältsälj men också försäljning via telefon. I 30 år har vi verkat på mediemarknaden. Vi kan referera till delaktighet i uppstarten av nya medier. Kommersiell radio med radioreklam i början och mitten av 1990 talet. Samt på den då, nya gratistidnings marknaden i slutet av samma decennium.

Den 16 februari 1998 föddes Metro i Göteborg och efter drygt åtta år, de sista fyra åren som försäljningsdirektör, slutade Pål Vireberg efter att Metro Göteborg ständigt sedan starten varit ”The shining star” på Metrohimlen, world wide. Nya utmaningar väntade.

Pål Vireberg startade det egna säljbolaget Annonsdax i Göteborg & Malmö AB 2006. Med uppdraget att sköta försäljningen av annonser för Schibstedt/Aftonbladets morgontidningssatsning: PunktSE. Företaget hade totalt 23 anställda i Göteborg och Malmö. Satsningen på PunktSE från uppdragsgivaren varade två år. Resultatet blev att Schibsted köpte 35 % i Metro Sverige.

På våren 2008 startade Pål Vireberg Annonsbolaget i Göteborg AB. Från start var bolaget ett säljbolag som arbetade med flertalet olika uppdragsgivare. Direktpress, A Perfect Guide, IFK Göteborg, Veckans affärer, Privata affärer, tidningen misstänkt och tidningen BARN för att nämna några. Sedan 2015 tillbaka har vi valt att nischa oss inom flygmedia och Dooh. D v s flygplatser, digitala utomhusskyltar och flygbolag. Resan går vidare och sedan augusti 2024 är vi kommersiell partner till SAS, Scandinavan Airlines. SAS är det ledande flygbolaget i Skandinavien och transporterar 23 miljoner premium resenärer varje år.

Vi startade ett säljbolag för att verka och agera oberoende av något mediehus eller en stor ägare. Annonsbolaget är vad det låter som: Vi är enkla, konkreta, tydliga och affärsmässiga och arbetar med annonsförsäljning. Varumärkena skall vara bra, långsiktiga och intressanta för oss alla. Därför finns Annonsbolaget.

Vi har idag två affärsområden. Flygplatsmedia och Roadscreens. Inom segmentet flygmedia verkar vi på uppdrag av flera flygplatser och sedan augusti 2024 är vi stolt kommersiell partner till SAS, Scandinavian Airlines. Under pandemin utvecklades Annonsbolaget med affärsområdet Roadscreens. Utomhussegmentet digitala skyltar, muraler och fasadvepor är det som växer vad gäller medieinvesteringarna just nu. Det är också ett media som når ut i det digitala bruset som råder. Vi vill etablera oss på fler platser. Både i utkanterna av städer och på centrala lägen i stadskärnorna.

Ambitionen är att Annonsbolaget skall uppfattas som en lättsam, enkel och professionell säljorganisation där inget är omöjligt. Vi skall alltid besöka våra kunder oftare än alla andra säljorganisationer. Vi skall hela tiden vara så intressanta för våra kunder och ge positiva energier att de vill ta emot oss.
Våra kunder skall få en aha – upplevelse varje gång vi träffas. Kunden skall se kreativiteten och möjligheten i den gemensamma affären med hjälp av oss för att skapa bättre resultat.

på vireberg

Pål Vireberg

VD / Säljare

0709 - 99 93 95
pal@annonsbolaget.nu

Niclas Gillqvist Annonsbolaget

Niclas Gillqvist

0725 - 04 68 02
niclas@annonsbolaget.se

Alexandra Uusimäki

*Ordförande Bröstcancerföreningen Göteborg
* Vinnare årets Eldsjäl 2024
0734 – 01 76 34
alexandra@annonsbolaget.se

Annonsbolaget annonsförsäljning rosa kanin

X

Marknadschef

Jag vill bli kontaktad av Annonsbolaget

Är ditt företag intresserad av att anlita Annonsbolaget? Fyll i din e-post så kontaktar vi dig inom kort.