Pål Vireberg, grundare och ägare av Annonsbolaget och Sales Training Race har en 30 årig gedigen erfarenhet av försäljning i olika former, både uppsökande fältsälj men också försäljning via telefon. I 28 år har vi verkat på mediemarknaden. Vi kan referera till delaktighet i uppstarten av nya medier. Kommersiell radio med radioreklam i början och mitten av 1990 talet. Samt på den då, nya gratistidnings marknaden i slutet av samma decennium.
Den 16 februari 1998 föddes Metro i Göteborg och efter drygt åtta år, de sista fyra åren som försäljningsdirektör, slutade Pål Vireberg efter att Metro Göteborg ständigt sedan starten varit ”The shining star” på Metrohimlen, world wide. Nya utmaningar väntade.
Pål Vireberg startade det egna säljbolaget Annonsdax i Göteborg & Malmö AB 2006. Med uppdraget att sköta försäljningen av annonser för Schibstedt/Aftonbladets morgontidningssatsning: PunktSE. Företaget hade totalt 23 anställda i Göteborg och Malmö. Satsningen på PunktSE från uppdragsgivaren varade två år. Resultatet blev att Schibsted köpte 35 % i Metro Sverige.
På våren 2008 startade Pål Vireberg Annonsbolaget i Göteborg AB. Från start var bolaget ett säljbolag som arbetade med flertalet olika uppdragsgivare. Direktpress, A Perfect Guide, IFK Göteborg, Veckans affärer, Privata affärer, tidningen misstänkt och tidningen BARN för att nämna några. Sedan några år tillbaka har vi valt att nischa oss inom flygmedia och Dooh. D v s flygplatser digitala utomhusskyltar.